Nieuws

Home > Nieuws > Fijne feestdagen en een warm en verbonden 2022

Fijne feestdagen en een warm en verbonden 2022

Geachte ouders/verzorgers, Beste leerling,

We beleefden deze week met elkaar een onverwacht einde van een toch al erg pittig jaar. We begonnen 2021 in lockdown en we eindigen 2021 ook weer op deze manier. De cirkel lijkt daarmee rond maar we zijn niet terug bij af.

De schoolsluiting kwam deze week onverwacht maar we waren niet onvoorbereid. We hebben de afgelopen twee jaar veel ervaring opgedaan met onderwijs op afstand. Onze examenleerlingen hebben deze week in een rustig schoolgebouw hun lessen en bijspijkeruren kunnen volgen en alle andere klassen hebben drie dagen online les via Teams. Mentoren hebben contact gelegd met hun leerlingen en leerlingen die door het zorgteam begeleid worden konden ook deze week op school terecht.

De omstandigheden hebben ons creatief en flexibel gemaakt en dat is ook precies wat we onze leerlingen willen voorleven. Dit is nu de situatie en daar dealen we mee, het (school)leven gaat door, we maken er samen het beste van. We kijken er daarnaast ontzettend naar uit om weer een ‘normale’ school te draaien, met leuke activiteiten, samen sporten, excursies en reizen. We hebben dit jaar namelijk ook geleerd dat school gaat over contact met elkaar en hoe belangrijk school is voor de sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen. We hebben geleerd wat echt belangrijk is in het leven; we hebben feestjes gevierd en verdriet gedeeld.

We moeten deze weken om leren gaan met onzekerheid. Maandag 3 Januari neemt het kabinet een besluit over de maatregelen voor scholen vanaf maandag 10 januari. We hebben verschillende scenario’s uitgewerkt en we berichten u hier uiterlijk 4 januari over, inclusief duidelijkheid over de toetsweek in januari.

We zien er enorm naar uit onze leerlingen in januari weer op school te mogen ontvangen!

Ik wens u namens alle medewerkers van Kandinsky College Nijmegen fijne feestdagen en een warm en verbonden 2022.

Hartelijke groet,

Joris Bovy

Rector / Principal