Leren van elkaar
Sinds 2012 is het Kandinsky College officieel een opleidingsschool. Studenten van de verschillende lerarenopleidingen (HAN ILS, ArtEZ, ALO en de Radboud Docentenacademie) lopen stage op onze school. Jaarlijks leiden we 35-40 studenten op, van oriëntatiestage tot eindstage (HAN), educatieve minor of educatieve master (RU). Binnen de opleidingsschool staat het leren van elkaar en met elkaar centraal. Het Kandinsky College wil een school zijn waar leren van elkaar een vanzelfsprekende zaak is. Studenten en leerlingen enthousiasmeren we om daar met ons aan te werken.
“Ik begeleid met veel plezier studenten op onze school. Van en met elkaar leren is niet alleen leuk, maar maakt ook betere docenten van ons.”
Rita Hoefnagel, schoolopleider
Foto aanpassen onder Design >Achtergrondafbeelding
Stimulerende leeromgeving
Het Kandinsky College wil een stimulerende leeromgeving bieden om studenten de kans te geven hun competenties te ontwikkelen en uit te bouwen. Het opleidingsteam en de werkplekbegeleiders (WPB ’s) begeleiden de studenten. Daarnaast leren studenten natuurlijk ook veel van vakcollega’s. Het begeleiden en opleiden van studenten maakt deel uit van de normale taak van iedere werknemer op school. Ook leerlingen spelen hierbij een steeds grotere rol, waarbij de leerlingacteurs een speciale rol hebben. Tijdens een veilige oefensituatie kunnen zij op een vakmatige manier feedback geven.
Positive Behavior Support
Voor leerlingen en (nieuwe) medewerkers is op het Kandinsky College een goede begeleidingsstructuur. Voor beiden is het van belang dat zij zich snel prettig en veilig voelen op school. Dit geldt natuurlijk ook voor de de leraren in opleiding , die op het Kandinsky College in het kader van hun opleiding eigen (deel)lessen geven. Positieve Behavior Support (PBS) geeft hierbij structuur en duidelijke gedragsverwachtingen. Dit is de leidraad voor goed klassenmanagement, leiderschap en een goede relatie met de leerlingen.
Foto aanpassen onder Design >Achtergrondafbeelding
quote in blauw blok
“Als docent vind ik het leuk om lessen boeiend te maken voor mijn leerlingen. Hoewel leren vaak niet als leuk wordt ervaren, zie ik het als mijn rol als docent om het wel leuk te maken om te leren. Leren in spelvorm als voorbeeld. ”
Danick Netto, docent