OVER ONS

Positive Behavior Support

Leren in een fijne sfeer

Op het Kandinsky College vinden we een goede sfeer heel belangrijk. Wie binnenkomt, ziet boven de deuren onze drie belangrijkste waarden staan: respect, veiligheid en verantwoordelijkheid. We stimuleren een positieve houding bij leerlingen, medewerkers en ouders. We verwachten van elkaar dat we respectvol en verantwoordelijk zijn en op een fijne manier met elkaar omgaan. Want als je je veilig en gezien voelt op school, kun je veel beter leren.

Respect

We tonen respect door:
  • de telefoon thuis te laten of in je kluisje te stoppen
  • pauze- en werkplekken schoon en onbeschadigd achter te laten
  • respectvol om te gaan met voedsel
  • zorgvuldig en fatsoenlijk te spreken en te schrijven
  • op het studieplein zacht te praten
  • tijdens de lessen petten e.d. af te doen
  • (droge) jassen, petten en dergelijke op te bergen in je kluisje.

“Door PBS wordt er respectvol met elkaar omgegaan en zo is er een goede sfeer op school. Ook wordt er nooit iemand buitengesloten en is het altijd gezellig in de klas en in de pauzes."

Saar Glaap en Femm van Swam, leerlingen

Foto aanpassen onder Design >Achtergrondafbeelding

Verantwoordelijkheid

We nemen verantwoordelijkheid door:
  • ons voor te bereiden op de les
  • bij aanvang van de les de benodigde spullen bij ons te hebben
  • te eten en te drinken buiten lokalen, studiepleinen en gangen
  • een gezonde leefstijl in acht te nemen
  • het schoolterrein rook-, alcohol- en telefoonvrij te houden

Veiligheid

We zorgen voor een veilige omgeving door:
  • verschillen tussen mensen en opvattingen te respecteren
  • alleen foto’s en filmpjes van iemand te maken met toestemming
  • respectvol met elkaar om te gaan op sociale media
  • anderen niet ongewenst aan te raken
  • tijdens pauzes op toegestane plekken te eten en drinken
  • tijdens pauzes alleen het schoolterrein te verlaten als je in leerjaar 3 of hoger zit
  • de capuchon van je hoodie af te houden

Foto aanpassen onder Design >Achtergrondafbeelding

"De telefoon thuis of in de kluis. Wat een fijn beleid is dat. Leerlingen weer met elkaar in een kring in gesprek en niet in een kring op de mobiel. Als het rumoerig is, zijn ze met z'n allen een spel aan het spelen. Anderen lezen een boek. Het is wennen, maar valt reuze mee. Een enkele leerling houdt ons voor de gek en dat hoort er natuurlijk ook bij."

Martine Abels, pedagogisch conciërge